Dodgeboll

Igår var jag och syrran och provade dodgeboll som spelas onsdagar på Johannebergsskolan. Det var roligt men svårt, jag är ju ingen bollmänniska och är otroligt dålig på att kasta bollar! Vad är då dodgeboll? Well, det påminner ju mycket om spökboll som man spelade i skolan, men här har man istället en planhalva var och börjar med 5 bollar på mittenlinjen, och 5 personer i varje lag . Man får hämta två bollar var när starten går och mittenbollen är "först till kvarn" av lagen och sen gäller det egentligen bara att kasta på motståndarlaget för att bränna ut dom. Man kan fånga lyra också = den som kastar åker ut + att man får ta in någon från det egna laget som blivit utbränd. En match är tre minuter lång, men slutar oftast snabbare än så, alltså när hela ena laget är brända. 
 
Bollarna är inte alls de mjuka röda bollarna man hade i skolan, utan i ett fastare material, och i en sådan storlek att mina händer är för små för att få ett bra grepp om. Får man bollen mot huvudet så är det inte speciellt skönt och det rekommenderas därav att man inte siktar där.
 
Idag har jag ont i kroppen dock, blev påbackad av en kille så att vi båda åkte i golvet rätt så hårt. Blåmärke deluxe! Sen så var mina cheerskor alldeles för små och tajta så stortårna blev klämda och idag känns det fortfarande som att tårna håller på att falla av . Men i övrigt var det kul och vi ska nog försöka gå dit någon gång i månaden i alla fall.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback