La La Land

Filmen är en musikal romantisk-komedi och utspelar sig i Los Angeles. Där får vi följa Emma Stone som spelar en skådespelare som kämpar med sin karriär och jobbar extra som barista, samt Ryan Gosling som spelar en jazzpianist som drömmer om att öppna egen jazzklubb. Dessa två möts och kärlek uppstår... och  det är väl ungefär så spännande filmen är ..
 
Nu kan det ju vara så att jag hade otroligt höga förväntningar på denna filmen efter alla Golden Globe och Oscarsnomineringar och vinster... den levde verkligen inte upp till mina förväntningar. Fine, scenerna var väldigt vackra och genomtänkta, men det räcker inte i 2 timmar, man behöver mer av allt, filmen blev väldigt seg tyvärr. Man hade behövt mer action, eller i alla fall mer bakgrund på bägge karaktärerna för att kunna få mer känsla för dem. Sedan kan jag väl också tycka att det blir lite fattigt att bygga en hel film på bara två karaktärer, det blir lite tomt.
 
Jazzmusik är väl inte riktigt min favorit heller... Men filmen var fin i alla fall, fina bilder och fin kärlekshistoria, och man kan nog tycka om den mycket mer om man inte har för höga förväntningar. Jag ska i alla fall försöka se om den om ett halvår/år, för då kommer jag nog uppskatta den mer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback