Big Little Lies

Har precis sett klart miniserien Big Little Lies som man kan se på HBO. En spännande miniserie i 7 delar med kända skådespelare som Reese Witherspoon, Nicole Kidman, Shailene Woodley och Alexander Skarsgård. Första avsnittet fastnade jag inte alls för serien, då jag hade förväntat mig mer "Desperate Housewives" känsla i bild och drama. Men då jag fortsatte läsa hyllningarna av serien så fortsatte jag se den. När man väl kommit över att formatet är mer verklighetstroget och visar den gråa vardagen och hur livet faktiskt kan se ut för tre mammor i en småstad så blir den riktigt intressant och spännande. Skådespelarna gör ett väldigt bra jobb och just Alexander Skarsgårds karaktär ger en stor klump i magen...
 
Som det ser ut just nu så är denna just bara en miniserie i 7 delar, och det passade helt perfekt. Man fick ett bra avslut på sista avsnittet och försöker man göra en säsong till så kan det bli väldigt krystat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback