Babyshower

Efter lite shopping på second hand mitt på dagen så skyndade vi oss förbi Ica för att köpa de sista ingredienserna till maten för babyshowern. Vi skulle göra ett grönsakståg samt kladdkakemuffins med jordgubbsgrädde, så handlade det mesta, åkte hem.. jag dammsög och Becca åkte och parkerade bilen. När hon kom upp igen och skulle börja med muffinsarna så upptäcktes det att vi missat att köpa ägg. Så hon fick rusa iväg till Willys medan jag slog in paket och plockade fram dekorationerna. Därefter så fick vi hjälp av Maria & Anne-Liis med att blåsa ballonger, sätta upp vimplar, göra blöjtårta, duka fram och förbereda medan jag gjorde muffins och grönsakståget. När klockan började närma sig 16, då Timea och Jennifer skulle dyka upp så var vi inte riktigt klara, så det var otroligt tur i oturen att de hade svårt att hitta parkering. Så medan de körde runt kvarteret en stund så ställde vi iorning det sista, och var precis klara på sekunden när det ringde på dörren...
 
 
Vi valde att köra lite knytkalas, där till och med Maria fått kämpa lite hemma och gjort små snittar med wraps som var riktigt goda! Det fanns även mycket ost, kex, salami, ölkorv, cakepops, jordgubbar, bubbel och även mitt fula grönsakståg.
 
Jag hade förberett ett litet quiz för tjejerna också, med bland annat 10 frågor om bäbisar, bilder på kändisar som bäbisar, djurs dräktighet och "födsel eller porr". Det blev ett mycket bra varierat quiz och lag Timea lyckades väldigt bra med kändisarna, medan lag Maria istället lyckades väldigt bra med "Födsel eller porr" bilderna. Ni som nu kanske undrar vad detta var för något så hittade jag det på Ebay, för att slippa googla själv. Man får ett papper med bilder på kvinnors ansikten och man ska helt enkelt försöka gissa om bilden är tagen från en födsel eller porrfilm.. Var inte det lättaste kan jag säga!
 
Vi hade även tagit med bäbisbilder på oss själva som Timea sedan fick gissa vem som var vem. På andra försöket så fick hon alla rätt ;)
 
Vi fortsatte därefter kvällen med att Timea fick öppna presenter och hon fick alltifrån en prinsessbok, bäbisskor, bäbiskläder, gosefilt, massage, presentkort på manikyr/pedikyr och choklad. Sen självklart blöjtårtan som var från oss alla. Det rosa på bilden är från mig, men för att väga upp det hela hade jag faktiskt köpt en grått mys-set med öron och svans också. Becca köpte jättesöta glitterskor, to die for!
 
När vi kommit igång lite och maten fått smälta så var det dags att smaka barnmat. Så jag och Becca hade för någon vecka sedan varit på Ica Maxi och köpt 4 random barnmatsburkar och tejpat över etiketten. Värmde dessa i mikron och så var det bara för alla att smaka och försöka gissa smaken... trots variation Thai, Texmex röra, spaghetti och köttfärssås och Kallopps , så var det inte så enkelt då det mesta faktiskt smakade likadant då det saknades både salt och krydda..
 
Men det var helt enkelt en riktigt mysig babyshower med roliga människor! Allt för min fina Timea <3
 
Totte fick också vara med på babyshowern, trots att han ställde till mycket besvär under förberedelserna (trampade sönder inslagna presenter, jagade garn som vi skulle hänga upp ballongerna i, äta kladdkakemuffins osv..)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback