Att gymma

Jag har ju absolut inte varit en gym person, känner mig mest bara vilsen när jag går in där. Men nu har jag, syrran och Hacer köpt gymkort på fitness24seven, så denna vecka som varit så har vi tränat rätt så mycket. Och jag börjar faktiskt tycka det är helt okej. Mitt problem är ju att jag snabbt blir rastlös. Så vi springer några minuter på en crosstrainer, kör rodden några minuter. Sedan varvas mage och rygg. Därefter armar i alla dess former och avsluta med styrkepass på golvet och sist men inte minst streching. Och jag börjar faktiskt redan märka av skillnad i styrke. Tänka sig, jag blir starkare och vigare :)
 
Så det är inte lika tråkigt som jag trodde, nu i veckan ska vi pröva några pass också, bla Zumba på tisdag. Jag suger verkligen på zumba, mina höfter vill inte röra sig. och förra gången jag prövade det så fick jag ju oootroligt ont i ena rumpmuskeln i flera veckor.. så ska vara försiktig. Men hursom mitt mål är i alla fall att kunna gå ner i spagat innan maj (åt ett håll i alla fall), och kunna göra minst 20 armhävningar i rad.. just nu är jag uppe i 9, sen dör jag lite innan jag kan fortsätta.
 
Men idag har vi vart duktiga, vi har äntligen fått upp tavlorna på väggen. Målade av Cecilia Sand
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback