Komma över spärrar

Jag har ju haft en spärr i huvudet för mina framåtvolter. Jag tror faktiskt inte jag gjort dom sedan tävlingen i Tyskland 2012. Under den tävlingen var jag ju jättesjuk. Så när jag i programmet skulle göra en 360 upp och sedan volt ner, så landade jag fel i snurren, så jag stod på hälarna. När jag sedan kastade mig för att göra framåtvolten så kom jag inte tillräckligt runt så dom andra fick kasta sig under för att rädda mig från att landa i mattan. Det gjorde ju inte ont eller så, förutom det fina ärret jag fick på benet efter (troligtvis) syrrans naglar när hon i panik försöker fånga någonting av mig.
 
Så hursom så har jag haft denna otroligt jobbiga spärr i huvudet, fram tills igår. Vi började med att jag fick ligga på mage i allas händer, sedan kastade mig rakt upp så att jag kunde göra en liten minivolt framåt. Och sedan efter några gånger så prövade jag på riktigt och kom runt. Det var ju inte så farligt. Men problemet jag haft är att jag inte litar på mig själv. För jag vet ju att tjejerna som står under mig kommer att fånga mig, men det skulle ju kunna hända att jag ångrar mig i luften eller får en total blackout. Men de två volterna jag gjorde igår gick i alla fall hur bra som helst. Så nu ska jag bara fortsätta volta för att inte spärren ska komma tillbaka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback