Julpyntat på jobbet

Allt julpynt som inte rymdes hemma tog jag med till jobbet, för det är ju dumt att det bara ligger och skräpar här hemma. Så jag har pyntat min egen liten hörna, samt bordsgrannarnas (det uppskattades mycket av killarna!) Sedan hade jag en massa pummlor och glitter över, så jag pyntade våran lilla korridor.. Hängde upp en ljusslinga på en stång vid min bänk, samt en stjärna. Så mycket julpynt hade dom tydligen aldrig haft! Till och med chefen blev inspirerad, så han åkte iväg och köpte en julgran... som jag fick pynta med pumlor... Tog tid kan jag säga, för det var inte en liten gran han hade köpt. Och alla dessa grenar som skulle ut och spretas, och därefter så skulle pumlorna knytas och hängas upp... Jag förstår inte varför dom inte är färdigknytna i snören när man köper dom? Otroligt tråkigt att knyta snören i pumlor!
 
Jag har även tagit med tre tomtar till min plats och ställt ut, lite glitter och så passade vi på att pynta en växt bakom mig. Hahahah! Lite galen, men nu är det snart jul, och de flesta verkar ha fått sig lite julstämning av mig i alla fall! (Bilder kommer nästa vecka)
 
Imorgon är det VGR IT- dagen. VGR IT firar 10 år i år, så då blir det en heldag på Raddisson med mat, fika och föreläsning och avslutas med AW mat och mingel. Riktigt mysigt ska det bli! Mitt enda bekymmer är bara; vad tusan ska man ta på sig? Känns jobbigt att gå finklädd en hel dag, så funderar på att ta med mig ett ombyte i väskan till kvällen. Nu har jag ju i alla fall ett par skor som passar till de flesta outfits, så det känns skönt! Vet inte hur länge jag letat efter ett par fina svarta vinterskor, utan hög klack, som är bekväma att gå i... måste vara något år.. och så var det så enkelt att dom bara fanns inne på New Yorker för 399:- (jag brukar inte kolla på skor där så kan hända att dom fanns redan förra året men att jag missade det hahaha)
 
En goding från förra jul
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback