Köpt dator

Då har man masat sig över till webbhallen och köpt en ny dator. En med i7 processor, dock med 8.1 windows. Men detta bytte jag snabbt ut mot windows 10 istället.. Jag tycker faktiskt att windows 10 är rätt så okej, klart jag saknar menyn och varje gång man ska öppna ett program och ska behöva leta efter det så kan jag bli rätt så ställd på vad programmet heter.. och vissa saker såsom att dra över bilder direkt till bloggen som inte fungerar som det ska. Men i övrigt fungerar 10;an helt okej.. är i alla fall en stor förbättring från 8;an!
 
Hursom så har skolan nu börjat om igen. Och vi läser just nu nätverk 3, med CCNA 3 och 4. Samt Databaser och Affärssytem. CCNA 3 har vi praktisk och teoretisk tenta om 12 dagar. Och gosh jag måste plugga! Vi gick ju igenom de flesta kapitlena till denna kursen före sommaren, så det är inte mycket man kommer ihåg nu.. är ju flera månader sedan! Och i kursen "databaser och affärssystem" så börjar vi med att lära oss lite om MS Dynamics Nav och Hogia med praktiska prov nu 2 fredagar i rad. Och därefter går vi över till att gå igenom grunderna i SQL databas. Blir faktiskt spännande!
 
Min nya dator
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback