Helgens bravader

I fredags så var faktiskt jag och Becca på en dansskola i Mölndal och provade på balett. Det var roligt och svårt, och jag kan inte direkt säga att jag kände mig graciös.. Men hade jag haft råd så hade jag faktiskt gärna börjat träna det! Man blir vig, får hållning och tränar styrka.. men kostar 1500:- per termin för en gång i veckan. Så man kan som säga att det ligger liiite över min budget
 
Lördags så var jag och Daniel ute med Charlie o Klas och Mia med barnen, firade Daniels födelsedag (som är på tisdag). Vi åt på Le pain Francais på Avenyn. Maten helt okej, servicen, rätt så dålig. Men älskar inredningen! Sedan drog vi hem till oss och chillade lite, var väl meningen att vi skulle spela spel. Men alla var så trötta, så orkade aldrig ta fram nått.
 
Idag har jag och Becca julbakat. Tyvärr blev det väl inte lika gott som vi hoppats på.. skulle även sätta upp julgranen, men julgranspyntet jag köpte glömde jag ute i bilen. Och eftersom det regnar som tusan nu på kvällen så har jag inte orkat gå ut och hämta det heller. Så julgranen kommer nog upp imorgon istället :)
 
Annars har jag bara suttit med skoluppgifter. Inte är dom roliga inte, b.la så håller jag på att planera ett hypotetiskt lan party. Ingår i kursen projektkunskap. Så detta ska planeras, göra kostnadskalkyl, en WBS, organisationsplan och ett arbete i form av "preliminär Projektplan".
Andra skoluppgiften handlar om informationssäkerhetspolicy då vi ska granska skolans policys och rada upp fördelar och nackdelar. Tredje skoluppgiften ska vi med hjälp av en gammal skruttig dator skapa en brandvägg med antivirus, filtrering och VPN lösning.
Och självklart ska alla dessa tre uppgifter presenteras framför klassen innan jul. Inte nog med det så har vi även en praktisk examination i CCNAsecurity innan jul.. sen i början på januari, två tentor. Gosh. Jag blir ju stressad bara av att skriva allt detta
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback