Halloween på Liseberg

Vi har vart där i två omgångar nu. I tisdags gick vi dit med Daniel. Hade förköpt biljetter till skräckhusen då vi visste att biljetterna tog slut på området redan mitt på dagen.. Men kön till spökhuset Gasten var över 2 timmar lång, så den fick vi skita i. Så vi gick istället till Dockhuset (50 minuters kö). Alltså shiit, vad läskigt det var. Jag hade tre småflickor framför mig som gick väldigt fort igenom och skrek. Så jag tänkte vara smart och ställa mig sist med Daniel och Becca men när jag vänder mig om så står det en levande clowndocka bakom mig istället. Så vi hade lyckats tappa bort dom på vägen, gissa om jag höll på att skita ner mig när jag vände mig om! Jag vågade inte stanna och vänta på dom, så jag fick hänga med småtjejerna, halvjoggandes igenom i panik. Jag tog faktiskt tag i en av tjejernas axlar så dom inte skulle smita från mig!
 
Nästa gång vi gick dit var i Lördags. Då tänkte jag och syrran att vi skulle gå in i Gasten, så vi hängde utanför grindarna till "spökområdet" en halvtimme innan dom öppnade och sen skyndade vi oss till spökhuset så fort vi kunde när dom öppnade, så det tog 10 minuter att komma in (så fort vi kom ut så kollade jag kön och då var den uppe i två timmar igen, så vi gjorde verkligen rätt). Men nu när vi skulle gå igenom detta hus (man går på led o håller i den framför) så började tjejen framför mig gråta precis när vi gick in. Så hon och hennes, vad jag gissade var äldre syster gick ut och lämnade sin lillebrorsa där inne. Så jag fick gå och klämma på hans stackars axlar. Han satte upp sin huva så han endast såg rakt fram och inget åt sidorna.. stackars liten.. Och jo, ni som undrar. Gasten var läskig. Den var längre än dockkabinetten också, men tycker nog att dockhuset var läskigare!
 
Men hursom så tyckte jag om temat på Liseberg. Skit kul! En massa spöken som går runt i parken, all utsmyckning, spökhusen.. yes, jag ska dit nästa år också!
 
Btw, självklart vann jag en stor maraboue också, så till helgen blir det kiwii och chokladfondue
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback