Surströmming

Efter en dag på stan med Verran, Sara och Alvin så åkte vi igår hem till Pappa och Eva för att äta surströmming.  Tyvärr var vädret rätt så dåligt så blev att sitta inomhus, annars brukar vi alltid sitta nere vid vattnet. Det är ju att rekommenderat att sitta utomhus då lukten har en förmåga att sätta sig och hänga kvar inomhus. Men men.. hur som så åt vi surströmming med potatis, rödlök och cremefraiche på tunnbröd, och det var lika gott som vanligt. Jag vet att ni i söder har svårt att tro på mig när jag säger att det är gott, men det smakar ju inte som det luktar utan det smakar mest salt. Sedan är det nog en vanesak eftersom man är uppvuxen med det här uppe, så blir det ju naturligt att man smakar på det som barn och tycker det är jättevidrigt men man smakar det tillräckligt många gånger att det tillslut blir gott när man blir äldre (som sushi!). Jag skrev först "i vuxen ålder". Men då jag själv inte anser mig vara i vuxen ålder så raderade jag detta och ersatte med "äldre". Hahahaha 

Well well vi hade i alla fall en supertrevlig kväll som avslutades med jordgubbar, vaniljsås och maräng. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback