Att plugga på högskola

Jag måste ju faktiskt erkänna att jag blev rätt så skrämd, då jag insåg att IT-tekniker faktiskt är en ingenjörsutbildning. Jag har ju verkligen inget plugghuvud och är absolut inte ingenjörsmaterial. Men som programmet verkar just nu, så tror jag faktiskt att det passar mig rätt bra. VI är hela 4 tjejer i min klass, och då 44 killar. Så det är ju ett väldigt mansdominerat yrke, men det är väl kanske inte alltför konstigt då det handlar om teknik och datorer.
 
Jag har redan hunnit hitta en liten grupp med människor, en liten studybuddy grupp och det är otroligt skönt att man vet att man kommer få hjälp under tiden jag pluggar! De allra flesta i klassen har ju redan byggt ihop och plockat ihop delar till sin egen dator hemma, medan man själv sitter där och funderar vad en processor gör. Men utbildningen verkar i alla fall börja väldigt basic, så det är bra!
 
Att pendla till Borås är också helt okej, tar 1h 12min från min hållplats till Borås centrum, det enda negativa är väl den jobbiga kostnaden av busskort på 1195:- i månaden.
 
En kurs vi precis börjat med nu är dokumentation och presentationsteknik. Här ska vi lära oss att skriva rapporter och att föreläsa och prata framför klassen. Så vi ska hitta ett ämne att skriva om och berätta om i 15 minuter och det får handla om vad som helst. Jag funderar allvarligt på att prata om Cheerleadingen (kanske med infallsvinkeln att få det till olympisk gren) eller då om Ansiktet och hudens åldrande. Ni förstår ju själva att mina 44 manliga klasskamrater kommer att uppskatta dessa 15 minuter väldigt mycket!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback