Becca på äventyr

Igår skulle Becca ringa mig när hon var påväg med bilen till centralstationen så skulle jag möta upp henne, hjälpa henne på med allting på tåget och sedan ta bilen med mig hem. Tåget gick 18.25.  Eftersom min chef på jobbet ändå skulle in till nordstan för att köpa julklappar så åkte jag med honom och tänkte att jag springer över när Becca ringer och säger att det är dags. Men hon ringde ju aldrig.. så när klockan var kvart i sex så tänkte jag att då ringer jag henne själv och frågar vart hon har tagit vägen..
 
.. mobilen avstängd. Konstigt, varför skulle syrran stänga av mobilen, det brukar hon ju inte göra? Så nu började jag bli riktigt stressad och var precis påväg att springa över till centralstationens parkering för att leta efter hennes bil. Precis då så ringer det från ett okänt nummer och då är det syrran som lånat telefonen av en tjej. Hennes mobil hade slutat fungera, så jag skulle komma till spår 7 och möta upp henne.. sagt och gjort så sprang jag över till centralen och spår 7, men ingen Becca syntes till.

Kanske har hon redan tagit sin packning och börjat gå på vagnen eftersom att tåget redan stod på perrongen? Jaha, då var det bara för mig att gå hela jävla perrongen och leta, (och det är ett galet långt tåg=galet lång perrong). Ingen syn av Becca så det var bara att halvspringa tillbaka. Ställde mig sedan i början på perrongen och spanade.. ingenstanns fanns hon. Tillslut så kommer hon fram till mig "Har du stått här länge eller?". Då har hon stått vid väggen mitt emot perrongen, och så har vi inte sett varandra!
 
Så sen var det bara att gå till bilen, hämta den ordentligt stora och tunga packningen och på med skiten på tåget.
 
Men tydligen hade Becca varit så klantig att hon har beställt ett nytt abonnemang till mobilen, hämtat ut det rekomenderade brevet (vilket gör att gamla simkortet slutar fungera), lämnat det nya hemma eftersom hon tänkte aktivera det när hon kom hem igen. Så jag fick som en tok försöka få tag på Halebop (som inte har något telefonnummer utan endast chatt och mail) och få dom att aktivera hennes gamla simkort. Sagt och gjort, så fixade jag detta. Problemet var bara att "Så, nu är det bara för henne att starta om telefonen om 30 minuter så fungerar hennes gamla simkort igen".  Hur tusan skulle hon få reda på detta?
Hahaha, så jag fick ringa mamma och säga det till henne, så när dom möttes upp där i Älvsbyn imorse så fick hon äntligen igång sin telefon igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback