Bra att ha vid städning

Med tanke på att jag jobbat med städning nu rätt så länge så borde man ju vara lite av ett proffs. Så tänkte bara skriva ner lite medel som jag skulle rekomendera.
 
Badrum
Något kalklösande medel behövs definitivt. Och rengör man inte duschkabinen regelbundet så blir det sådana sjukt jobbiga kalkfläckar som är nästintill omöjliga att få bort. Rekomenderar AJAX Badrum. WC rent är alla ungefär lika bra, dock rekomenderar jag inte Harpic som färgar av sig!
 
Golv
Favorit dammusgare "Electrolux UltraSilencer".Tyst och suger bra! och just nu så är min favorit till att tvätta golven med, grönsåpa. Det luktar så fräscht och gott och så går det på alla golv oavsett material. Tänk dock på att aldrig överdosera, då golvet kan bli kladdigt av medlet. Och tänk på att trägolv är extremt känsliga mot vatten och kan bli flammiga
 
Kök
Vanliga kökssprayer är inte jätteeffektiva direkt, så jag använder vanligtvis diskmedel till de flesta utrymmen. Men om jag ska rekomendera en så blir det Cillit Bang fett och smuts, för den funkar jättebra på diverse fläckar på bord, dörrar och dylikt. MP52 eller liknande medel till spishällen, vänta dock inte för lång tid mellan rengöringarna för då bränner det fast så pass ordentligt att det inte går bort.
 
Till rostfria kyl och frys säger jag bara vatten! Diskmedel i mycket små doser går också bra, men absolut inga medel. Dom blir så oerhört flammiga och förstörda av medel! Eftertorka också med en glastrasa/putstrasa eller hushållspapper för att det inte ska bli ränder.
 
Till diskhon använder jag helst Hemfrids egna rengöringspasta, men jag har sett att det finns liknande som 2clean.Med den så polerar man upp diverse kranar, diskho, dusch osv. Eftertorkar/eftersköljer med vatten och sen torkar torrt med tex hushållspapper för bästa resultat. 
   
 

Med universalpasta blir diskhon som ny

 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

du kan få komma hem och städa hos oss! :D

2012-10-30 @ 12:58:53
URL: http://thefatcheerleader.com
Postat av: Anonym


vill inte deltaga

2014-03-23 @ 08:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback