Resan till Tyskland

Fredag: Vi tog tåget till växjö redan klockan 6 på morgonen och sedan tog vi flyget några timmar senare vidare till dusseldorf. Väl i tyskland skulle vi ta oss till Bottrop, vilket inte var det lättaste, krävdes många byten med tåg och bussar och var väl inte framme förrän kring åtta på kvällen, och då fick vi veta att hallen vi skulle sova i inte var tillgänglig förrän klockan 10 så det var bara att promenera runt med packningen och leta efter en restaurang.
Inte kan jag säga att vi sov bra där i hallen, på våra gummimadrasser. Sen också att både jag och Helene hostade sönder hela natten gjorde det hela inte bättre!

Lördag: Vi hade sovit riktigt dåligt och var trötta och sletna allihopa men det var bara bita ihop och bege sig till Movie Park. Det var sjukt mycket cheerleaders överallt! Vi spenderade dagen med att förbereda oss inför tävlingen, fixa håret och titta på cheer, svettas som tokar i värmen och uppvärmning. Förträningen till tävlingen gick helt okej, men sen när vi väl skulle tävla, sådär tjugo i fem på eftermiddagen var vi alla redan så trötta i kroppen av både värmen och vi sjuka var helt slut. Så Kickis del i rutinen gick faktiskt bra, men min del inte alls lika bra. Vi missade ett stunt då musiken buggade och sedan i volten så stod jag på tok för mycket på hälarna så min framåtvolt rörde sig så pass mycket bakåt att vi tappade ner i marken och sen buggade musiken så att den dog helt. Så vi fick inte ens göra klart våran rutin =/ Vi trodde först att de var dom som stängde av musiken när vi tappade, så vi trodde vi blivit diskade eller nått.. men det visade sig senare att det inte var så. Hursom så kom vi på 16:e plats av 22. Men det var vi helt klart nöjda med, med tanke på fallet och att vi bara hade kunnat göra strax över halva rutinen..

På kvällen så satte vi oss på en grekisk restaurang och tittade på eurovision ett tag, men vi vågade inte stanna där under hela programmet eftersom vi inte visste vilken tid dom skulle stänga och låsa hallen. Men awesome att vi vann ju :)

Söndag: Var vi inne på Movie Park och stuntade, åkte karuseller och sådant. Hade jättetrevligt i den galna värmen! Tittade på finalerna som var helt grymt bra och sedan åkte vi med Lena och hennes vänner hem till Bina där vi skulle sova :) Blev bjudna på mat och sedan begav vi oss till Lenas Coach födelsedagsfest. Det var mycket folk och cheerleaders där, och alla gick med skor inomhus och rökte.. så lite annorlunda motför vad man är van, sedan att alla pratade tyska och hade lite svårt för engelskan var lite jobbigt... Det hela blev mycket roligare när vi bestämde oss för att gå ut och stunta tillsammans! Lärde Lena 360 och handstående och sedan stuntade vi med en kille som tränar cheer, gjorde lite partnerstunt och lärde oss 360 till extension :)

Elite hade en shop där man kunde köpa shorts, tröjor, byxor etc med eller utan tryck och så tryckte de på plats.

Måndag: Steg vi upp tidigt på morgonen, och Bina som vi bodde hos hade kommit hem kring 5 på morgonen från festen och dukat fram frukost åt oss och sen gått och lagt oss, gullevännen! Så vi fick i oss lite frukost och sen fick vi skjuts av Lena och hennes mamma till flygbussen.

Lena har varit så himla söt och hjälpsam hela resan och vi älskar henne för det. Underbarare människa hittar man inte, och sen Bina som lät oss sova där :)