gipsad

Lite skador här och där har jsg haft tidigare, problem med handled och stukad fotled innan tävlingar. men denna gång är det värre, för nu är jag gipsad på högerhanden.

Hur det gick till?

Jo på träningen gjorde vi ett stunt där Kicki som är längst upp, ska dyka ner i de andra tjejernas armar, hon kom lite för långt framåt och dök istället mer ner mot mattan än mot tjejerna och jag kastar mig under och bromsar henne, problemet är bara att jag får hela hennes vikt på min hand som jag tar emot hennes axel med och fingrarna böjs bakåt och delar på sig.. vilket slutar i en fraktur i handen.  Tips inför framtiden, spänn ihop fingrarna ordentligt när man fångar och dämpa alltid med resten av kroppen.


Nu längtar jag bara tills jag blir av med skiten
! Både becca och daniel är avundsjuka på att jag får vara hemma och göra ingenting, medan jag bara klättrar på väggarna och är så sjukt frustrerad över mitt handikapp.

Bara att bre en smörgås, duscha, skriva på datan, diska, äta, klä på mig är ett stoort projekt. För jag är högerhänt, extremt högerhänt och min vänsterhand har bara suttit där tidigare och inte direkt gjort någonting. Sen håller jag gaffeln i höger hand när jag äter, så igår fick jag pröva byta hand, men fattade inte hur man skulle hålla kniven då gipset var ivägen.. så det blir skedmat hädanefter!


Förhoppningsvis går tre veckor fort och jag kan sätta igång att träna igen. Tyskland i maj juh! Längtar som en tok!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback