Puta Madre

I fredags var vi och åt på Puta Madre, som är en ganska ny, mexikans restaurang här i Göteborg. Tyvärr var det fullbokat så vi fick sitta i "vardagsrummet" runt ett stort bord där flera sällskap fick samsas, men det var helt okej ändå för dom andra som satt där var trevliga.
 
Inredningen var lite åt mexikanskbordell på 30-40talet och menyn kom in på en tavla som ställdes på bordet medan dryckesmenyn kom in på tidningspapper. Vi började med en hemmagjord guacamole med tortillachips som var sjukt god! Och sen tog vi en förrätt med tortillas och fläskfile och fortsatte sedan med en huvudrätt, jag tog en tonfisk och Daniel tog tortillas med ryggbiff. Allt var väldigt gott med sjukt annorlunda smaker och väldigt pepprat med olika kryddor. Lite mycket koriander tyckte Daniel, men i övrigt var det gott!
 
Jag hade gärna velat äta en efterätt också, vilket var olika tårtor, men jag var totalt proppmätt så det blir att gå tillbaka någongång och ta en drink och efterrätt.
 
När vi var klara gick vi över till Magnus & Magnus som har en jättefin innergård med soffor,kuddar,filtar, bar och DJ. Det är också ett bra ställe jag vill gå tillbaka till! Beställde en drink med färsk passionsfrukt, bartendern gröpte ur passionsfrukten, hällde i någon form av alkohol och la den på drinken och tände på. Det var awesome :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback