Lägerhelg i Oslo

Fredag: Tog vi bussen och jag sov nog nästan hela vägen, trots att vi åkte kvart över fyra på eftermiddagen, jag var lite trött kan man som säga. Tre timmar och 40 minuter senare väl framme i olso tog vi tunnelbanan till Kajsas syster där vi skulle spendera natten. Vi var trötta när vi kom fram, och gjorde väl inte mycket mer än att titta hur vi skulle ta oss till vagnarna dagen efter och såg Pirates of The Carribian på tv, jag somnade.

Lördag: Klev upp tidigt, eller det beror väl på hur man ser på saken. Klockan ringde åtta och vi snoozade väl ett bra tag och sen var det bara hoppa upp och göra sig iordning. Vi fick dock stressa till vagnen vi skulle med, eftersom lilla Kajsa glömde deras lunch i kylskåpet och fick rusa tillbaka och hämta (och så kom hon inte ihåg våningen lägenheten låg på heller så hon irrade runt i trappuppgången ett bra tag). Så vi fick springa den sista biten och hann med vagnen på sekunden! Hursom så tog vi oss till träningshallen i tid!

Under själva lägret så måste jag säga att det jag saknade mest var en riktig uppvärmning, tyckte inte riktigt att 25 jumping jacks räcker för att bli så varm att man kan stretcha. Men killen som höll i uppvärmningen var sjukt charmig och posade och charmade lägerdeltagarna hela tiden.

Vi delades in i grupper på fyra stora mattor "De som behöver träna på grunden och elevator-cradle", "Partnerstunt", "liberty och spincradle", och "de mer avancerade". Vi höll oss mest till liberty gruppen och tränade som idioter på cradles, cupies och libertys. Och tänka sig, vi blev duktiga på detta också!

Vi blev även på slutet indelade i grupper om 15-25 personer där man skulle hitta på en rutin till en låt som var färdigmixad och det var verkligen kaos från början. Det gick bara inte att få ihop någonting tillsammans, men tillslut så kom en tränare och hjälpte oss och satte ihop åt oss!

Lördagkväll:
Efter lägrets slut så var det bara att bege sig in i skogen och leta upp en bra tältplats. Det var verkligen jättefint i skogen bakom skolan, med joggingstigar, gräsplättar och en liten sjö. Vi grillade vid sjön, stuntade lite, gick på en lina som några norrmän hade spännt upp mellan några träd, pratade med en full gammal polack som var intresserad av Sabina. Sedan begav vi oss mot tältet, pratade och körde "Jag har aldrig" och åt chips pch godis och somnade tillslut allihop i Carros lilla tre mannatält alla fyra! Trångt men mysigt!

Söndag:
Stel som en pinne efter lördagens träning och sovandet i tält (utan luftmadrass) gick vi tillbaka till lägret. Nu hade även Maddie Gardner tagit sig till lägret (hon blev fast på en flygplats hela lördagen) och de som ville lära sig en dans av henne gjorde detta, medan vi andra tränade stunt hela dagen. Sedan så fortsatte vi på rutinen från dagen före. Nu skulle vi fixa till vilka som skulle göra gymnastik och vilka som skulle göra basket tossar. Jag erbjöd mig självklart att göra en toss, fast med mina tjejer, vi hade ju tränat på dessa. Men blev placerad tillsammans med GC troops mixad stunt, det är sjuukt mycket läskigare och sjukt mycket högre (jag är höjdrädd). Sedan så blev det även tillslut att jag skulle göra ett stunt som jag aldrig hade prövat på tidigare (typ ball up eller någonting sådant) och sen upp i en A-frame. SCARY! Men vi fixade det. Tur att GC Troops är så grymma på att fånga annars hade jag aldrig vågat!

Men hursom så slutade dagen med att jag och Natta från GC Troops fick varsina skullcandy hörlurar för "hardworking", och Pontus från GC Troops fick en mobiltelefon för "the ultimate male camper".

Sen sov jag gott på bussen hem!


Dags att sova Carro?










Kommentarer
Postat av: Petra

Ååååh grattis! Kul ni verkar ha haft det=) Har du ingen fiiilm??:)

2011-05-23 @ 23:16:21
URL: http://pivii.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback