Barcelona dag 5

Detta blev en lång dag i Barcelona då vi på morgonen gjorde oss iordning för att vara i Badalona redan klockan tio för shopping och sedan fortsätta shoppingen inne i stan på La Rambla. La Rambla var förövrigt inte lika bra som omtalad.. Men det är i alla fall en lång gata med små stånd med souvenirer, djur, kläder och gatuartister.
Eller som ALLA säger till oss, gatan där man MÅSTE hålla i sin väska för detta är gatan med flest småtjuvar.

Sedan åkte vi tillbaka till vandrarhemmet för att förbereda oss inför kvällen, nu tänkte vi vara duktiga och hinna med att titta på den stora fontänen. Men tiden gick för snabbt så det var egentligen bara dit och vända, eftersom vi skulle träffas på ett annat vandrarhem för att gå tillsammans och äta tapas och se Flamenco.

Tapasen var inte så speciellt, smakade inte så mycket utan var mest olika konsistenser och flamencon var inte sådan som jag hade trott. Jag hade föreställt mig riktig flamenco med många som dansade, stora vackra klänningar och kläppror i händerna, men istället så var det ganska simpla klänningar, en kvinna som satt och sjöng och två stycken som dansade en liten liten stund.

Efter flamencon så gick vi till pubcrawlen, tre barer och fria shots i barerna. Plus att drickan var svinbillig, liksom en öl för 1 euro.. Så det blev ganska mycket dricka och vi hade roligt, stuntade mellan pubbarna och lite sånt. Men på sista puben så vände det för mig, magen tvärvägrade och det blev toaletten.

Det sista vi gick till vart en klubb, dock så mådde jag för dåligt för att orka dansa och högtalarna var sprängda så huvudvärken knäckte mig, så jag och Emelie gick iväg för att hitta ett matställe medan de andra stannade en stund.. dock så finns inga matställen som är nattöppna, upptäckte vi. Så det var bara att åka hem till vandrarhemmet och slockna i sängen.























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback