Åka åka bilfärja

Idag städade jag ute på Hönö, vilket innebär en lång bilfärd till en bilfärja och sedan åker man över till ön. Annorlunda, ja det kan man säga.


Jag hade laddat hem en gps app till telefonen från Telia. Tyvärr var den lite långsam med att räkna ut vart man var, så när den sa till 300 meter i förväg innan man skulle svänga, så var det helt plötsligt jättebråttom då den började berätta vägen. Sen gjorde det ju inte bättre när jag körde vilse i majorna påväg hem, då sa den till precis då jag skulle svänga vilket gjorde att jag missade flera gånger.

När man sen kommer in i garaget för att parkera bilen, så har någon parkerat på platsen jag hade.. plus att denna människa ställt sig sjukt snett så mitt jobb var att göra en parkering mellan två bilar som stod sjukt nära varandra. Ni som känner mig och har sett mig köra bil någon gång vet att jag inte kan parkera. Jag hatar att parkera.

Hur som så tog låång tid och tillslut fick jag backa in för att lyckas (någon jävel håller ju på att göra om i garaget så det är sjukt smalt och hänger plast överallt). Jag parkerade genom att backa, jag kan tala om för dig att detta var första och sista gången. Jävla sensor på bilen tjöt ju så in i, och stressad blev jag.

Jag  ska nog inte köra bil i Göteborg tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback