Nervös hela dagen

Jag skulle ju på en arbetsintervju idag, som var på engelska.. HJÄLP tänkte jag direkt, jag som inte tränat på min engelska på hur många år som helst, och jag tappar orden hela hela tiden.. Men jag har i alla fall gått hela dagen och tänkt ut meningar att säga i huvudet.

Hur som helst så gick intervjun helt okej, men jag fick veta direkt på plats, mitt i intervjun, att jag inte passade för jobbet. Hon var ute efter någon som var lite äldre, eller i alla fall hade ett mer moget utseende, hon tyckte nämligen att jag såg lite för ung ut..
Första gången man blir nekad jobb för utseendet, men aja någon gång ska väl vara den första.



Och jag får väl ta det som en komplimang, att se ung ut är faktiskt bra! Som t ex en tjej på jobbet som är i min storlek, och jag gissade på att hon var i min ålder när hon i själva verket var 26. Och hon kommer ju se ung ut resten av livet också! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback