Dag 21 – Mina Tvångstankar

Skeas tvångstankar

Jag kan inte säga att jag har många tvångstankar men en av de värsta är nog att jag är tvungen till att trycka på facebook-appen och kolla om någon skrivit någonting nytt VARJE gång jag tar upp min telefon.., och det är även det första jag gör när jag vaknar (man skulle nog kunna säga att jag kollar facebook 30 ggr/dag)..jag kollar även mailen minst 15-20 gånger per dag, vilket är näst intill ett sjukligt beteende eftersom jag faktiskt inte får så många mail per dag..

En annan tvångstanke jag har är att jag måste plocka upp och pussa på Totte när han vandrar förbi, han börjar väl bli smått så less på mig nu för det blir vääldigt många pussar per dag.

- Jag måste kolla så ingen platta på spisen står på innan jag går ut genom dörren (brukar ofta komma på detta när jag gått nerför halva trappan så jag får springa upp igen)

- Jag måste se Totte i hallen innan jag går hemifrån så att jag vet att han lever, står han inte i hallen så måste jag locka på honom så att han kommer, bara så att jag ser honom.

___________________________________________

Beccas tvångstankar

Jag har inte så många tvångstankar men en är att jag måste undvika A-brunnar men andra brunnar får man gå på.
Varje gång kiwi går förbi tar jag upp honom och bär han till stället jag är på väg till, fastän jag vet att han kommer gå därifrån såfort jag släpper ner honom, det kanske inte är en tvångstanke det är nog bara nått jag måste göra för att han är så söt.
Om det är mycket jag ska hinna på en dag så planerar jag den i huvudet före, i vilken ordning jag ska göra allt. 
Jag tvättar oftast händerna när jag kommer hem men detta var som mest aktivt när jag bodde i göteborg och hade åkt spårvagn.

platt katt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback