Kaos dag på jobbet

Nej, vissa dagar vaknar man verkligen på fel sida och idag var en sådan dag. Jag var trött, alldeles för trött, och sen.. missade spårvagnen och nästa var försenad.

Kommer till kunden och börjar städa, och röja. Kunden måste glömt att jag ska städa här idag, konstaterar jag och börjar plocka upp leksaker från golvet (annars brukar golven vara väldigt fria från grejor, men inte nu).
När jag står och har precis påbörjat att städa på toaletten så kommer kunden hem och tittar förvånat på mig "vi ska inte ha städning idag, jag har ringt och avbokat, det är nämligen så att den här lille flickan har fått vattkoppor". Så någonstanns på vägen så har informationen fastnat och jag kan inte göra annat än att packa ihop mina saker och bege mig tillbaka till vagnen, arg för att jag kunde fått sova en stund längre.

Som tur i oturen så visar det sig i alla fall att jag kan dyka upp tidigare hos nästa kund, så jag hann ta en liten frukost på torget innan jag begav mig vidare.

Det var otroligt skönt att sluta tidigare idag faktiskt. Att bara komma hem, göra lasagne, äta och titta på American Idol och sedan dyka ner i ett varmt bad med en bok. Det behövdes.
Lille Totte passade på att bada tassarna och svansen i vattnet, och funderade på om han också ville ta ett dopp, men han bestämde sig tillslut för att det inte var en vidare idé och satte sig istället i handfatet och jamade.

Boken jag läser

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback