Ge mig en talang

Jag vill ha en talang, en användbar sådan. En sån talang som andra kan beundra och avunda, en sån talang som jag kan vara stolt över.
Men icke, jag belönades inte med någon talang. Det var inte ens så att jag belönades med att kunna någonting lite bättre än alla andra, utan hela livet har jag bara gått runt och varit en medelmåtta.

I skolan var jag inte dålig, men inte heller bra, och inom mina intressen som cheerleading, fotografering och för några år sedan även ridning har det alltid varit likadant, Man är sådär jobbigt svenskt lagom. Jag börjar bli galet less på detta trams nu, jag vill komma ut ur denna lagom världen jag lever i. Jag vill hitta min talang!

Eller är det kanske så att vissa bara inte har eller kan hitta sin talang?


Kommentarer
Postat av: Petra

Känner ofta exakt likadant... Vissa får typ alla talanger på en och samma gång, medan man själv fick stanna i mitten och beundra dem som fick talangerna. Men vet du skea? Du blev en fantastisk människa, och det är det inte alla som blev:)

2011-07-10 @ 19:38:10
URL: http://pivii.devote.se
Postat av: Anna

Kan bara hålla med Petra. Du är en fantastisk människa!

2011-07-11 @ 11:11:33
URL: http://annas.blogg.se/
Postat av: Bennyboi

Du är då lugnt den överlägset bästa Skea jag vet om och en helt fantastisk person och vän! Dont you ever forget that!

2011-07-11 @ 13:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback