Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Skeas favoritfödelsedag
Oj, hur ska jag kunna välja bland alla mina fina födelsedagar? Haha, nej men helt seriöst så är väl egentligen inte födelsedagar så speciella längre.
När man var yngre så fanns det ju inget bättre än att vakna på morgonen av ljudet av mamma som fixade det sista med tårtan och presenterna, sedan låtsades man alltid sova när de kom in och sjöng. Känslan av nyfikenheten på presenterna, man skakade, klämde och sen rev upp pappret. Tänk när man också fick någonting man önskat sig hur mycket som helst, som tex ett par lila ridbyxor, lyckan var total!

Nu för tiden behöver inte födelsedagen vara så speciell, det är inte ens så att jag behöver presenter längre, så länge folk hör av sig och visar att dom bryr sig så är jag nöjd.


______________________________

Beccas favoritfödelsedag
Det måste nog ha varit när skea och verran bestämt sig för att kidnappa mig med ögonbindel och sedan köra några varv runt i sessan. När vi sedan nått slutdestinationen hade jag ingen aning om var jag var och till min förvåning var jag hemma hos pappa på Degermans där det var det uppdukat med fika och ballonger, sedan var det på med ögonbindeln igen men den här gången kände jag igen vägen och vi for och badade på havsbadet.
Bara att någon tar sig tiden att fixa något sånt gör denna kvällen minnesvärd=)



PS. Becca lämnar meddelanden åt mig på bloggen, hon lägger ju aldrig upp inläggen utan sparar bara i utkast och såhär skriver hon till mig ; de ja har skrivit är inte okej, kan du fixa de =) snelhest

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback