Dag 01 - Presentera dig själv

Uppväxt
Vi är två systrar som växte upp i Norrland, Piteå för att vara mer exakta. Under uppväxten så flyttade vi runt lite inom staden och så tillslut valde mamma och Pelle att bosätta sig på en gård i Lillpite, alltså ute på landet (vilket kanske inte kändes det roligaste när man var sådär 16 år, men som ändå är väldigt mysigt och fridfullt numer), medan pappa hittade en ny och bosatte sig i stan, på köpet fick vi då två mindre styvsyskon Linn och Nicklas, som vi tyvärr inte har någon kontakt med idag, eftersom förhållandet sprack och pappa numer bor i ett renoveringsprojekt som blir superfint!

Jag flyttade ner till Göteborg för att utbilda mig till hudterapeut efter tredjeårets praktik på gymnasiet på en salong, och Becca flyttade ner senare och bodde tillsammans med mig, min dåvarande pojkvän och hans bror i en tvåa (becca och hans bror fick sova i bäddsoffan pga platsbrist). Becca fick dock flytta tilbaka upp till Piteå efter att hon utbildat sig till makeupartist, och vart arbetssökande ett tag, i samma veva som jag och min dåvarande bröt upp. Och jag saknar henne massor här nere!

Vem är vi?
För er som inte känner oss så kan jag berätta att jag som skriver, skea, är den äldre systern och är nu uppe i 23år men Becca ligger ju endast ett år efter. Många som träffar oss på stan har svårt att se att vi är syskon, just eftersom att jag fick mammas ögon och Becca fick pappas, jag är brun/svarthårig och hon är blond, och sen att det skiljer sjukt mycket i längdskillnad, jag är ju ynka 158cm medan Becca borde vara uppe i ca 174cm, och fortfarande växer...

Stilen
Stilmässigt så gillar vi nog ungefär samma kläder och inredning just nu, men så har det inte alltid varit, vi har ju haft våra klädperioder i livet, Becca hade sin färglada period med bla. gula byxor och jag hade min svarta period med håliga kläder, eller min playboy period med kanintryck på tröjan.

Klädbutikerna som gäller nu för mig här i Göteborg är främst New Yorker, Cubus, Monsoon och Missay och för Becca hemma i Piteå är det Gina Tricot och Cubus, men pga det taskiga utbudet, det är ju liksom Piteå, så handlas det främst på Tradera.



Bästa vänner
Alla har väl haft sina gräl under uppväxten, och det är klart att vi var irriterade på varandra ibland. Men på senare år så har vi verkligen varit bästa vänner. Vi har alltid haft varandra och på något sätt så är vi nog sjukt beroende av varandra. Jag har alltid varit lite av en mamma till Becca, hjälpt henne med läxan, hållit koll på vad som ska göras, och sen också varit ett uppslagsverk till alla hennes frågor (och tro mig, det är många!). Men jag tror att jag själv ställde mig i den rollen, och har nog också alltid trivts med att ta hand om henne (och gör det nog lite fortfarande faktiskt).

Just nu
Vi bor åtskillda i olika delar av Sverige, jag bor här i Göteborg tillsammans med min älskade Daniel och Becca bor hemma i Lillpite hos mamma, Pelle, William (en liten sladdis på sex år) och djuren.. Det vi har gemensamt är att vi båda är arbetssökande, eller ja, jag är arbetsökande och Becca är bara arbetslös. Vi håller båda på med cheerleading och har gjort detta sedan 2005 (då i samma lag, Piteå Cheerleading ICE, eller Ice Climbers som det hette då). Vi har fortfarande tät kontakt med varandra, vi pratar i telefon nästan varje dag, och oftast flera gånger per dag. Becca funderar på att söka in till en modedesignutbildning, antingen i sverige eller utomlands, hon är nämligen sjukt duktig på att designa och sy upp kläder och jag har funderat fram och tillbaka på en fotoutbildning då detta är mitt stora intresse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback