Var vänlig och vänta

Att handla i snabbkassorna på hemköp går inte alltid lika snabbt som man tänkt sig ibland och idag var en sådan dag. När jag väl packat påsarna och skulle betala så går inte köpet igenom, lite stressad blir man ju av kön som bara blir längre och längre, men vaddå "det är ju bara att logga in på internetbanken och föra över lite pengar" tänker jag.
Självklart ringer telefonen precis då jag öppnat Nordea appen, och eftersom det var numret från kontoret så tvingas jag till att svara.

Medan kön bara växer så står jag plötsligt och bokar in jobb under nästa vecka. När det äntligen är gjort så försöker jag öppna Nordea mappen igen, det buggar och jag kommer inte ens till sidan där man kan logga in så jag startar om och startar om och efter fjärde försöker väljer jag att i panik ringa till Daniel och be honom göra detta genom en dator istället.

Nu har jag pengar på kortet och tänker att det inte borde vara några problem att betala, men där står jag. Har slagit in koden och maskinen bara säger "Var god och vänta". Jag står där, tittar och bara funderar över hur länge den har tänkt att jag ska vänta för det händer minsann ingenting de närmaste minutrarna. Jag tar ut kortet och prövar igen och igen. Jag avbryter och hoppar mellan menyer på skärmen, men ingenting tycks hjälpa. (Eftersom jag också var stressad hem för att ta emot en comhem snubbe så börjar jag ju smått att svettas!)

Nu väljer jag därför att trycka på hjälp knappen och tillkalla kassavärden, tror ni han kommer? Nej, han står och hjälper alla andra före mig, han går fram och tillbaka mellan människor som inte ens har den oranga färgen på stolpen. Men tillslut så dyker han upp, tar fram sitt kort och blippar och så enkelt var det alltså, för nu fungerade det.

Ibland blir man ju bara så frustrerad, då hade jag nog stått där i över en kvart för att försöka betala. Frustrerande, JA!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback