Arbetsförmedlingen

Idag var jag på arbetsförmedlingen på avstämning, vilket innebär att man ska berätta lite hur det går med jobbsökandet, vilka jobb man sökt och om man fått någon respons. När jag berättade för kvinnan att jag varit på två intervjuer lät hon helt seriöst imponerad på rösten.. skumt.

Men hur som helst så var hon super trevlig och hjälpte mig, hon berättade även om att jag under nästa vecka kommer in i Jobbgaranti för ungdomar, vilket innebär att man blir tilldelad en jobbcoach och får göra praktik och sådant. Så vi får väl se vad som händer då. Jag ska även på ett seminarium som heter "hitta jobben"

Hon tipsade mig även om att Lamphuset i Frölunda sökte personal, men då jag kom dit fick jag veta att det var främst extrapersonal (då folk var sjuka eller när de behövdes extra) så jag tackade nej till detta. Men jag lämnade mitt cv där i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback