Allmänläkare

Man blir sjukt irriterad på ointresserade läkare. Har jag suttit i väntrummet en timme för att träffa en läkare, så vill jag faktiskt ha lite uppmärksamhet.

Idag när jag kom in till läkaren så lyssnade han lite snabbt på mina lungor, och sedan satte han sig ner framför datorn och skrev ut hostmedicin (-Du kör väl inte bil va? För när du tar denna så får du inte köra bil, och det kan hända att du blir trött av den..)

Men hallå eller? Det är ju inte bara hostan som är mitt problem, kanske du ska bry dig om min jävla förkylning som jag haft i 5 veckor nu, med feber till och från.


Självklart ställde jag frågan till honom om hur långdragen en förkylning ska vara
- Det är ju olika, mellan några dagar, upp till några veckor
- Jag har haft denna förkylning i fem veckor, det är extremt segt!
- Men börja med denna hostmedicin och hör av dig om det inte hjälper. Receptet ligger på apoteket, det är bara att gå och hämta ut. Hejdå

Hejdå? Han ville verkligen ha ut mig från rummet snabbt, mötet med läkaren tog alltså kring 3-4 minuter.. Tack så mycket för det, inkompetentare läkare får man leta efter (eller, det har jag redan mött, han jag träffade angående utslagen, och han som kollade min stukning på foten)


Vart hittar man bra läkare!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback