Döden?

Tänk om man verkligen dör när man dör, ni vet, så att man försvinner på riktigt.. Är inte det väldigt orättvist egentligen?
För tänk att man föds med så olika förutsättningar, vilket gör att många föds med jätte dåliga förutsättningar, lever ett liv de inte trivs med eller kan göra någonting åt, och så dör de. Och detta var deras enda chans till att uppleva livet.
Vissa dör i olyckor när de är unga, då de knappt har hunnit uppleva livet, vilket inte heller är rättvist, för då har de ju inte ens haft en chans till att uppleva åldrande..

Så är det ändå inte rätt så jobbigt om det vore så att man verkligen försvann när man dog, det bara blir helt svart och sen finns man inte mer... Fan, fatta hur mycket jag måste hinna göra och uppleva innan jag dör, och fatta att jag måste fixa en ekonomi så att jag kan genomföra allting, nu blev jag ju stressad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback