Arbetsintervju

Behöver jag berätta att jag hatar arbetsintervjuer, de är så sjukt seriösa!

Det börjar med att jag och två andra blir invisade till köket där vi ska fylla i varsitt papper med personuppgifter och frågor som "vad kan du tillföra detta företag" & "vad kännetecknar en bra säljare?"
Sedan blir vi inkallade en och en på intervjun.

Jag och killen som satt och väntade softade lite i soffan och pratade allmänt om jobb och arbetsförmedlingen, riktigt trevligt. Men sedan blir vi avbrutna då det blir min tur att gå in i rummet med glasväggar. Jag kan ju inte klaga på att fåtöljen inte var bekväm, det var snarare frågorna som inte var bekväma.

"Berätta lite om dig själv", "Om jag skulle ringa upp din referens du angivit, vad skulle han säga om dig då?", "om han skulle måsta säga någonting negativt om dig vad skulle det vara?", "Vad har du för mål i livet och vilket är ditt drömjobb?"



Man blir så sjukt ställd av frågorna, så jag gick i alla fall därifrån och kände mig inte alls så nöjd. Men men, bättre lycka nästa gång. Hör han av sig ikväll efter klockan fem så får jag komma dit på en andra intervju



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback