Tågkaos

Igår röntgade jag handleden, tog väl ungefär en halvtimme, vilket var väldigt tur eftersom jag var sjukt stressad över att jag skulle åka tåg
jag fick dock inte veta någonting om röntgen utan de skulle skicka till min läkare som ska höra av sig under nästa vecka 

Tågkaos med sj kan man ju som kalla det då det började så bra med att X2000 var försenat med 40 minuter in till Göteborg, vi hamnade även bakom ett pendeltåg som gick långsamt så det var ju irriterande. sedan när vi närmade oss Stockholm så hade de problem med spåren och växlarna och det var kösystem in till centralen
vi hade tredje plats, men en kvart senare ropade de ut att det var fel på tåget framför oss så vi skulle vänta på att dom skulle få bort det först. Så att bara komma in till centralen tog nästan en halvtimme!

tåget mot Norrland skulle vänta in vårt tåg på spår fyra och avgå klockan 19, men när alla vi norrländska tokar rusade till spår fyra upptäckte vi att rälsen var tom.. Det fanns inget tåg! I samma veva så försvann all information om just det tåget från alla skärmar! Fört stod jag ute och väntade på att någonting skulle hända. Alla dessa människor plus jag kunde ju inte ha missat tåget väl? Sedan gick jag in och tittade på skärmarna, men nej, inget! 

jag försökte ringa sj för att kolla vad som hänt, men efter en halvtomma i kö så gav jag upp (i denna telefonkö så berättar dom inte ens vilken plats man har i kö utan bara att man står i kö, givande ens?) En timme efter att tåget skulle avgått (försenat en timme sen tidigare också) så kom det äntligen upp information på tavlan och det var bara att springa till tåget.

så nu sitter jagfortfarande på tåget, som skulle kommit fram 6.21
Nästa stop ska jag av, om ungefär en kvart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback