Allmänbildad, nej varför det?

Becca trodde att sossarna styrde sverige nu. Hon blev väldigt förvånad när mamma berättade att det var moderaterna. Dock har hon i alla fall upptäckt att Persson inte längre var statsminister, utan att Reinfelt tagit över. Att detta hade att göra med partierna visste hon dock inte, utan trodde bara att Persson gått i pension


Men till min stora fråga då; måste man vara så himla allmänbildad egentligen?
Jag tycker om att vara lite ovetande. Detta kan få människor att skratta väldigt mycket åt en, även de som knappt brukar skratta i vanliga fall. Skratt förlänger livet.. och både jag och Becca förlänger gärna era liv så fortsätt skratta åt oss! :)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag tycker att det skulle vara rätt skönt att inte behöva bry sig så mycket om det som pågår runt om i världen. Livet fortsätter ju ändå, och man kan vara minst lika lycklig oavsett om man vet vem som är stadsminister eller vilket parti som har majoritet i riksdagen. :) Allmänbildning är överskattat. Om man inte ska vara med i postkodsmiljonären, förstås. :D

2010-08-31 @ 15:45:53
URL: http://awesomerewind.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback