Kaos @ Eikeropen

Efter en sen bussresa till Norge (03.00 på morgonen) kom vi fram till Norge och tog oss ut till tävlingshallen där vi började göra oss iordning. Eftersom grupp 1 (Lena, Amanda, Felicia, Kathy och Jennifer) inte hunnit träna så mycket då sjukdomar förekommit så fick de börja dagen med att markera till låten tio gånger och sedan träna stunt på en matta bakom läktarna. Detta gick ändå bra men vi förenklade vissa stunt för att vara på den säkra sidan. Tyvärr så stukade Amanda handleden när de körde igenom de sista gångerna vilket gjorde att Karro fick åka ambulans med henne för att röntga.

Grupp 2 (Karro, Becca, Beckiz, Nicole och jag som standin för Patricia) hann ju inte träna så mycket tillsammans eftersom att Karro var tvungen till att åka med ambulansen, men det vi prövade tillsammans gick ändå mycket bra (jag hade aldrig gjort deras program tidigare)

Medan de var på sjukhuset satt vi och tittade på de andra lagen och när de skulle varit vår tur att ställa upp så sa speakern någonting om Sverige och tränarna, så jag och becca gick fram och pratade med honom och förklarade läget att de fortfarande inte kommit tillbaka..

När de äntligen kom tillbaka och hon pratat med arrangören så blev det bestämt att hon skulle hoppa in i grupp 1 och tävla tillsammans med dem och sedan köra uppvisning med oss i grupp två.. så det var bara att gå bakom läktarna och börja träna.. Efter lite träning började det se väldigt bra ut och de kom överens om att de skulle tävla.

Tyvärr så ramlade Felicia när hon var ute och slog i benet hårt så att fotleden svällde upp så de kunde inte ställa upp, utan då blev det vår grupp som skulle köra tävling istället. Vi satte programmet men slutade på en fjärde plats (av fyra lag) Dock med endast en poäng ifrån trean!

En riktigt dramatisk dag! Jag hoppas att resten av tävlingarna blir mindre dramatiska!

På hemvägen träffade vi två killar från Viqueens, en av dem testade jag lite partner stunt med, var super roligt!










Kommentarer
Postat av: alma

åh, vad otur ;/

2009-11-01 @ 14:03:06
URL: http://almatrefargad.blogspot.com
Postat av: Lesly

åhh vad roligt! asso fan vad jag sakanar cheerleading varje gång jag är inne här :P Ja det tycker jag defenitivt du ska testa lakan och arominp. Lycka till! hade så bra

2009-11-01 @ 19:27:41
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback