Londonhelgen

Lördagkväll klockan 21.20 gick flyget och flygresan gick helt okej, då det till och med fanns platser över så att jag kunde lägga mig ner och sova ett tag. Från flygplatsen blev det taxi ut till stället vi skulle sova på och väl där fick vi en fin överraskning.

Nog för att jag visste att det skulle vara en ockuperad lokal vi skulle sova i, men att det skulle vara så nergånget och sunkit trodde vi inte.. Det var meningen att jag och Becca skulle sova inne i ett litet rum i en garagelokal, och Karro och Carina skulle sova i en van. De upptäckte dock att detta inte fungerade så bra så efter en upptäcksfärd på gården hittade de en plastmadrass och sov på ett biljardbord istället. Jag och Becca sov inne i det lilla rummet med lakan upphängda på väggar och tak. Kallt och trångt var det (jag låg och skakade hela natten av kylan), och vi blev väckta tidigt på morgonen av en kisse som valde att hoppa på oss. Det var inte alls en bekväm natt, helt klart den jobbigaste natten jag varit med om någonsin tror jag.

På söndagsmorgonen var det dags att ta sig ut till tävlingshallen, och tur var det att kissen väckte oss så pass tidigt att min och beccas sminkning hann bli färdig för så fort vi kommit till hallen och blivit visade runt var det dags för uppvärmning och första klassen vi skulle tävla i. Eftersom vi uppenbarligen var stressade och inte hunnit värma upp ordentligt gick det bara sådär bra, men vi var ändå nöjda. Sedan var det bara att gå till uppvärmningen och köra nästa klass som gick mycket bättre! Och fy vilket publikstöd vi fick när vi skulle gå ut, då speakern berättade att vi kommit från sverige och inte hade någon egen hejjarklack med oss. Det var till och med en tjej i ett lag som hade gjort en "Go GCG" skylt och höll upp medan vi tävlade!

När det var lunchtid på tävlingen passade vi på att ta första tåget till närmsta Primark, för shopping är ju en viktig del av en Londonresa. Så passade på att shoppa två par tjocksockar, ett linne, en super snygg bh och ett lila skärp.

Tävlingen slutade med 2 pokaler!

Efter tävlingen begav vi oss in mot stan för att boka ett vandrarhem på ett internetcafe, det typiska var bara att tiden hann gå ut innan vi hade hunnit skriva upp adressen så Karro fick ringa och be pojkvännen boka åt oss! Och gud vad skönt det var att sova i en riktig säng på ett vandrarhem med både toalett, handfat och dusch på rummet!

Tidigt imorse (steg upp halv fem) tog vi taxi ut till flygplatsen, och det var första gången jag var med om att taxi chauffören hade en gps, dock så verkade han inte riktigt förstå sig på den eftersom han körde fel hela tiden så att den fick räkna om, så tillslut så vände han bara och körde tillbaka till sina kvarter och sedan köra därifrån till flygplatsen. Lite onödig omväg, men vi hann fram i tid i alla fall. Dock var det super fullt på flyget, det var knappt att vårt bagage rymdes. Vilket gjorde att vi inte fick alltför mycket sömn... och sedan var det bara att fara till jobbet och jobba. Gissa om jag är trött idag

Becca är rädd och vill inte sova i den ockuperade lokalen


På morgonen var det dags att sminka sig


Färdig


På tävlingsarenan


Carina är taggad


Det såldes cheerkläder


Påväg till Primark


Lite tagning av kort efter tävlingen


Libb på Karro


Hands på Carina


Pokalerna


Rejält trötta efter tävlingen


Glada att vi har en säng att sova i!


Carina är glad att vi har en toalett på rummet


Karro ringer och fixar taxi till nästa morgon



Kommentarer
Postat av: Lesly

Låter som att tävlingen iaf gick bra, men jobbiga omständigheter :P yeeah det får man leva med under en natt ;) Ha en bra dag!

2009-12-08 @ 11:31:25
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback