Filmrecension: Bring it On Fight to The Finish


Förväntningarna var höga inför denna nya Bring it On film med Christina Millian i huvudrollen. Men filmen var tyvärr en stor besvikelse. De flesta roller var väldigt överspelade och skådespelandet var på en oväntad låg nivå.  Men både jag och Becca försökte överse skådespelar insatserna och istället titta på cheerleadingen samt historien, men detta gjorde inte saken bättre. Denna gång har de använt sig av en lite mer latinamerikansk touch, vilket gör att det blir mer sexiga rörelser.. sedan är det den vanliga historien med en tjej som flyttar från sitt lag till en annan stad och hittar ett lag att börja träna i/vara tränare till. Och i denna stad finns självklart ett bitchigt lag och lagkaptenen i detta lag har en bror som millian blir kär i.  Alltså det gamla vanliga.
Nej, denna film var inte mycket att hurra över. Både jag och Becca tyckte då att Fired up var mycket bättre! Nej, nu är det dags att någon annan tar tag i cheerleading filmer så att det blir mer variation och någon annan vinkel av sporten!

Kommentarer
Postat av: Karro

jag tror tricket är att ha riiiktigt låga förväntningar, alltså att bara anta att filmerna är skit. Så gjorde jag inför den här filmen och wow - jag blev överraskad av att den faktiskt gick att titta på.

2009-08-20 @ 11:34:57
Postat av: Lesly

Åhh en ny cheerleading film, spännande. Ja Fired up var jätte rolig film =) Den gillade jag och kompisarna ;P



Tack för recensionen, får se hur bra den är.

2009-08-23 @ 21:38:07
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback