Starta eget dagen

Det var lite olika myndigheter som kom och berättade om olika saker. Bla skatteverket, om skatt och moms, bolagsverket om hur man registrerar företag osv.
Det tråkiga var dock att schemat var så pressat så dom hann knappt svara på frågor.. och det är ju frågorna som gör det intressant!

Men det var intressant och höra, men dock var det inte mycket som var nytt, de mesta har jag ju redan läst mig till tidigare! Men aja, jag träffade i alla fall Anna. En tjej på trettio år som vill starta upp ett företag vid sidan om sin anställning för att göra bröllopssmycken. Hon var hur trevlig som helst och vi ska fortsätta hålla kontakten med varandra och se hur det går :)

I slutet fick vi även höra om hur företaget missimalukki kom till och hur hon gjorde för att få spelet urban jungle att tillverkas. Hon verkar hur duktig som helst och spelet verkar så coolt! Man ska alltså svara på frågor om mode och skönhet!


När jag kom hem satte jag mej ner och skrev under papprena från nordea. Jag måste nämligen skicka in dom imorgon för att få ett företagskonto. Dock måste jag ta kort på mitt körkort och skicka med, bara så att dom ska se så att det är jag.. och imorgon kommer det en snubbe från nordea för att titta på våran kortläsare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback