Måndag

En sån där måndag bara. Som alla andra måndagar.
Men det började i alla fall med att det var spårvagnskaos överallt, först vid gamlestan där det var fel på signalerna och sedan vid centralen eftersom det hade varit en krock eller liknande. Jag hade ju åkt lite tidigare för att hinna springa på banken och växla in småpengar, men varför finns det inte en myntinväxlare på bankkontoren här! Det finns det ju hemma i piteå. Jag orkade inte vänta i den långa kön för att sedan ställa mig och tvinga den stackars kassörskan att räkna mina 900:- i mynt, så jag gick därifrån. Det är andra gången som jag bara går in på banken, tittar mej omkring och går ut igen. När ska jag få orken till att verkligen göra detta?
Sen tänkte jag att jag i alla fall skulle vara duktig nog att gå in på Swedbank och flytta över mina fonder, men tyvärr tyckte inte vädret likadant, så för att inte bli helt genomblöt fick jag promenera till salongen direkt.
När jag sedan slutade hade jag planer att gå förbi med mina låneböcker, men då tyckte vädret någonting annat, igen. Så det verkligen öste ner! Som att gud står med en hink med vatten och bara häller.. det är ju himla kul att alla dessa parkeringsvakter ställer sig och lutar sig mot salongensfönster, himla trevlig syn, eller inte, jag vill inte se era rumpor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback