Våga drömma!

Alla har en dröm, en dröm som de kanske jobbar för att uppnå, en dröm som man berättar för de närmaste eller en dröm som ligger undangömd i en liten låda.

Jag själv har haft så sjukt många drömmar sen jag var liten, det har varit allt ifrån resor, möta speciella människor och drömyrken. Och när det kommer till drömyrken så kan jag bara berätta att jag ville jobba med så sjukt mycket, så om jag väl skulle försöka mig på detta så skulle jag behöva leva flera gånger om!

Numer så drömmer jag inte alls lika mycket, det är som att tiden hann ifatt mig och ryckte tag i min tröja, skakade om mig lite grann för att ta tillbaka mig till verkligheten. För många av dessa drömmar var så sjukt orealistiska.  Men hur ska man göra för att sålla dessa drömmar, hur ska man veta vilka som är realistiska och går att genomföra och hur ska man veta hur man ska gå tillväga. Ingen berättar ju detta för en!


Dagens samhälle handlar om att få ett jobb och tjäna pengar, och trots att du kanske ska jobba med detta jobb största delen av ditt liv, så får du inte välja. För så funkar det inte i vår värld. Eller jo, det gör det. Om man tittar på alla dessa annonser från typ monster.se så verkar det ju så. Dock när man läser annonserna så upptäcker i alla fall jag att jag inte hör till denna grupp. För jag är inte högutbildad och jag bor inte i Stockholm.


Men hädanefter så ska jag plocka fram mina drömmar igen! För trots att dom kanske inte är realistiska så är det himla mysigt att bara sitta och drömma om det. Smaka lite på drömmen. För just den sekunden, den sekunden när jag känner drömmen mot min tunga, då mina läppar spricker i ett leende, den sekunden är speciell och den kan ingen ta ifrån mej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback