Du kan bli vad du vill!

Den meningen har man läst och hört så många gånger förut och det är klart att det ligger en viss sanning i det. Har man rimliga och realistiska mål och verkligen kämpar för att uppnå sitt mål så finns det ju en chans. Dock så tycker jag att meningen är fel, bli vad jag vill liksom?!
Tänk om jag vill bli artist men jag inte kan sjunga? Eller bli konstnär men jag inte är konstnärligt lagd? Ni fattar.

Sen så är det ju faktiskt så att även om jag kan sjunga så är chansen att jag skulle kunna leva på det så ytterst liten, så är det värt att satsa på?

Men hur vet man då att man har realistiska mål egentligen?
Och hur vet man att man har hittat rätt jobb och hittat rätt väg i livet?
Nej, nog för att jag kan bli det mesta bara jag satsar allt, men bli vad jag vill, tror inte det!

(Måste bara passa på att tipsa om att Britneys album faktiskt är rätt så bra!)


Kommentarer
Postat av: helena ♥

härligt med en "göteborg"blogg. är själv ganska nyinflyttad i gbg :)

2008-11-28 @ 13:09:02
URL: http://lelasdiary.blogg.se/
Postat av: Anna

Alla kan allt, tills dess motsatsen är bevisad :)

2008-11-28 @ 21:36:32
URL: http://mongoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback