Att köra skoter

Under gårdagen for vi till pappa för att åka lite skoter och äta mat. Jag som nästan aldrig tidigare kört skoter (var ca 7-8 år sedan jag prövade), men jag har ju åkt förut ändå.

Men som Becca sa, det är som att köra moppe, förutom då att moppen inte alls går lika fort eller accelerar lika mycket. Vi körde runt i hortlax lite. När vi kom upp på iggetjärnsberget och var tvungna att vända så krockade syrran med ett träd olyckligtvis, men som tur var så hände detta från stillastående så skotern klarade sig utan skador. Jag var helt klart stolt över mej själv att jag klarade mig utan olyckor, det enda var väl att jag körde fast i en liten snöhög när jag skulle korsa en väg. (Anledningen till detta var pga att pappas skoter inte är gjord för två så vi var för bak tunga)

När vi kom tillbaks till pappa så grillade vi lite mat i kåtan, Kebabwok, och sedan satt vi och kollade i lite fotoalbum och tittade på TV. Men tillslut så blev klockan alldeles för mycket och vi var tvungna att fara hem innan vi somnade, väl hemma såg vi Mamma Mia och fixade varandras och mammas naglar inför nyår. Snart ska jag även hem och hjälpa till att sminka mamma (dom ska få främmande idag så vi ska göra henne skit snygg!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback