Piteå

Den 2013-08-30, kl 11:50:00
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Becca ligger lite efter i uppdateringen av bloggen, så här kommer lite av hennes bilder från då vi var i Piteå

Fick övernatta i stockolm då planet var så sent att jag missade anslutningen och då jobbet också.

//Becca

Love this dance

Den 2013-08-27, kl 22:34:38
Filed in Våra Youtube tips, Våran vardag | Kommentarer: 0
Mark som är en gammal tävlande i So you think you can dance, och också dansare till Lady Gaga, har koreograferat och är själv med och dansar tillsammans med Jenna. Helt underbart Crazy!

Taxfree

Den 2013-08-27, kl 07:20:24
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Hade inte så mycket pengar kvar efter resan men jag har nu investerat i tre flaskor som var rätt så läckra med okänt innehåll och en aluminiumfflaska med cranberryrasberry vodka, till vårt kommande barskåp

Time to go

Den 2013-08-26, kl 09:02:45
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Då var det das att bege sig hem! Några kilo tyngre, men med mer benmuskler, över tusen bilder att gå igenom och tre nya sommarklänningar, en hatt, nya solglasögon, nya vinterskor, ny foundation och tre mascaror (Beccas inköp blev två klänningar, ett sommarlinne, ny foundation, mascara, ett par vinterskor o ett par finskor!

Nu ska vi bara lyckas klä på oss så mycket som möjligt för att komma under 10kilos gränsen ;)

Regn och åska

Den 2013-08-25, kl 19:11:27
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Imorse när vi vaknade så öste regnet ner och det åskade som en tok så vi tog en liten liten sovmorgon och väntade på att regnet skulle ge med sig.

Tillslut så lyckades i alla fall regnet att sluta och vi kunde promenera till shoppingen =supernova igen

Så ut med det gamla och in med det nya, för nu kastade vi våra trasiga fake converse och köpte nya skor! Gissa vems som är vems ;)

kornatiöarna

Den 2013-08-25, kl 00:47:17
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 1
Idag tog vi en heldagstripp till nationalparken kornatiöarna, mycket sol men lite bad blev det, stenbotten =inte våran grej

sedan så var det meningen att vi skulle ut ikväll, men jag var så trött så jag skulle ta en liten tupplur o Becca skulle duscha o göra sig iordning men när jag vaknade strax innan tolv så hade hon också somnat i sängen, så det blev en tidig kväll för oss idag.

Promenera o dricka drinkar

Den 2013-08-23, kl 23:05:40
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Idag blev det först att sola på stranden, ska nämnas att det var en stenstrand..Becca doppade sig och jag vågade inte som vanligt.. sen efter ca en halvtimme blev hon rastlös så då tog vi en promenad längs med havet ner till gamla stan (en väldigt lång och varm promenad)

Vi bokade även plats på en båt som ska ta oss till kornatiöarna, en heldags tur från 8-18 imorgon:) Dock hade vi ju planerat att gå ut ikväll men vi får ta det imorgon så vi orkar med båtturen

och så har vi tittat på solnedgången, ätit pizza och druckit drinkar. vi hittade ett sjukt coolt ställe som hette the garden, där man kan halvligga på madrasser under bar himmel , utsikt mot havet och dricka drinkar för 40kr samtidigt ;) awesome

Fasen

Den 2013-08-23, kl 07:48:32
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Inatt hade vi nya roomies igen och jag hörde igårkväll hur någon var lite småförkyld så jag gissar att det är han som har smittat mig!

Att jag alltid ska bli förkyld utomlands! Damn!

Plitvice National Park

Den 2013-08-23, kl 07:39:22
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Igår steg vi upp tidigt för att ta bussen till en av nationalparkerna. Vad vi inte hade tänkt på var dock att vädret där inte var riktigt densamma som här, så vi klädde oss för zadar väder, vilket är kring 30 mitt på dagen, när det i själva verket bara var 16 grader när vi kom dit!

Det låg ju bara 2 timmar med buss från zadar, men eftersom att det låg på andra sidan av bergen så var klimatet helt annorlunda där!

Så för att hålla värmen så tog vi promenad hela slingan runt (man kunde åka med en buss upp eller ner för bergen om man ville), och den slingan vi valde skulle väl ta mellan 6-8 h men för oss tog den bara 5, så vi powerwalkade runt och stannade bara till för att fotografera, men värmen höll vi i alla fall.

Hursom så var det väldigt vackert med alla vattenfall och slingor de hade lagt ut, vi gick väl lite vilse några gånger bara, men det kan man ju nästan förvänta sig ;)

Att tänka på engelska

Den 2013-08-22, kl 06:50:07
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Eftersom det blir rätt så mycket engelska när man är här så har jag ibland börjat prata det med Becca. Man börjar även tänka och drömma på engelska, rätt så störigt faktiskt. Det värsta är nog att det är den brittiska engelskan som har tagit sig in i mitt huvud!
Men det försvinner väl när vi kommer hem igen.

Sola o Bada

Den 2013-08-21, kl 23:42:26
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Jomen ni läste rätt! Idag har jag äntligen badat! Det tog bara några år innan jag väl blev tillräckligt varm att jag hoppade i och simmade hela två gånger!

Ni som känner mig vet ju om att jag aldrig badar, jag hatar att bli kall och blöt och så är jag rädd för allt i vattnet såsom fiskar eller maneter.

Men idag gick vi till centrum med våra roomies, där var det en havsorgel som med hjälp av vågorna gjorde en massa ljud och så var det stentrappa ner i vattnet. väldigt fint!

Vi har även shopöat lite till idag (jag en klänning och Becca ett par skor, vad annars?) Frågan är väl bara hur vi ska få hem allt! Men det löser sig alltid på något sätt!

Nu ska jag gå och sova för imorgon blir jag ett år närmare 30 än 20, och det ska vi fira med att åka till plitvice nationalpark .

shopping

Den 2013-08-21, kl 07:45:19
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Vi kom ju hitntill zadar måndagkväll såndet enda vi egentligen hann göra var att hitta vandrarhemmet o gå ut och äta lite mat.

Men igår skulle vi passa på att se oss omkring i zadar, men då regnade det istället så det blev shopping i citygallerian och ute på supernova, hittade till och med 3 fina klänningar till ett någorlunda bra pris (ca 100kr styck)

Att äta ute på restaurang med ett/två glas vin till kostar också ungefär en hundralapp så det är överkomligt ändå

i övrigt så har vi använt våran fattiga engelska till att konversera med våra roomies, första natten var det en holländare o någon som sov när vi kom dit på kvällen och försvann väl vid tre på natten. Nu är det en kille från portugal o två tjejer från england. Det är ju faktislt roligt att bo såhär tillsammans med andra, de flesta är ju rutinerade o har varit på många ställen i världen. som tex portugisen som precis kommit hit efter 6månader i Indien. Spännande!

Men idag blir det i alla fall stranden, jag behöver lite mer sömn för dessa sängar är grymt hårda!

Zadar

Den 2013-08-18, kl 10:55:56
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Imorgon bär det av till Zadar i Kroatien, och jag och syrran blir borta en vecka! Det kommer bli mycket sol och bad. Och sen ska vi också besöka en nationalpark, och kanske ta en busstur till split. Vi hoppas också kunna hyra en moped eller liknande för att åka ut till ön Pag. Jag ska tänka på er alla därhemma när jag på min födelsedag sitter och  dricker paraplydrinkar på stranden i 30 grader

Im gonna miss u Daniel!

Köpt minneskort

Den 2013-08-18, kl 10:51:37
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Jag var inne på olika hemsidor och jämförde priser på SD kort till kameran, och enligt mina jämförelser så var Elgiganten billigast! Så jag gick dit, tog fram bilden från hemsidan och frågade vart detta minneskort låg, eftersom de enda jag hittade som såg likadana ut kostade 249:-, så då gick han och hämtade en sån, skrev prisgaranti i sin dator och voila, ett 8gb minneskort för 69:-! Awesome

Så¨nu är jag väl förberedd inför resan med gott om plats för alla bilder jag ska ta!

Skrattfesten

Den 2013-08-15, kl 16:28:00
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Igår var vi på skrattfesten och såg Kodjo Acolor, Måns Möller, Marika Karlsson, Josefin, Özz och David Batra. Det var verkligen jättebra och jag skrattade hur mycket som helst. Dock var det sjukt mycket folk och jag såg inte scenen någonting, så dessa bilder är bara att jag har sträckt upp kameran rätt upp i luften för att fånga komikerna på bild!

Movitz

Den 2013-08-15, kl 09:23:16
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Tisdagkväll var vi på Kulturkalaset för att se Movitz. Och dom var grymma!
Ursäkta den dåliga kvaliten på bilderna, men min gamle trotjänare Nikon D60 klarar inte riktigt av mörka bilder..

Marstrand

Den 2013-08-12, kl 18:14:00
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
I lördags var jag, Becca o Emelie på Marstrand. Vi promenerade längs med hamnen, gick en rundtur på Carlstens fästning och åt glass. Sen när vi var påväg hem så började det ösregna, och då menar jag verkligen sådär mycket som att himlen bara öppnar sig. Detta var när vi precis klivit på den lilla båten som skulle ta oss tillbaka till fastlandet. Trots våra tre paraplyn så var hela benen blöta och fötterna drunknade i skorna.

Men trots detta så tog vi en sväng förbi Ikea på vägen hem, där åt jag fisk, troligtvis dålig fisk. Eftersom jag blev liggandes hela kvällen i illamående medan Daniel var med Charlie och Klas, och Becca å Emelie gick ut och pubbade! Måh!

Sushi

Den 2013-08-12, kl 15:02:07
Filed in Våra Kissemissar, Våran vardag | Kommentarer: 0
Sushi och Totte har börjat komma överens, och så har dom börjat tvätta varandra, så mysiga.
Idag är dock sista dagen Sushi bor hos oss, fär idag kommer Victor och Kicki och hämtar hem henne. Men trots att hon vält ner saker, sprungit runt med bajs under baktassen på soffan, vässat klorna på våra köksstolar, varit trotsig och tjurig, så kommer vi sakna henne. Den lilla bananskrutten!

Födelsedagspresent

Den 2013-08-12, kl 09:31:54
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Jag har fått en jättefin present av Daniel, som jag ska hämta på cykelhuset på torsdag!
Äntligen kan jag cykla mig runt i Göteborg, det är bara synd att inte Daniel eller syrran har en cykel ännu. Daniel ska köpa en cykel nästa gång han får bonusen (vilket är typ oktober) och Becca vet jag inte ens om hon kommer ha råd att skaffa en cykel det närmaste året, till och med begangade cyklar kostar ju över tusenlappen!
Men jag får väl försöka ta ut Charlie och Klas på cykelturer!

Thank u honey för min fina present! <3

Bäbisvakt

Den 2013-08-08, kl 20:05:19
Filed in Våra Kissemissar, Våran vardag | Kommentarer: 0
Nu har Kickis och Victors bäbis Sushi kommit hit för att vara här över helgen. Hon är så otroligt liten och tuff, och fräser åt Totte hela tiden, stackarn vet inte riktigt vart han ska ta vägen.. Men han sitter för det mesta bara lugnt och stilla och bara tittar förundrat på den lilla varelsen.

Jag kallar henne just nu för skrutten, för hon är liten och skruttig och har redan hunnit välta ner två bordslampor och en tavla. Och så när jag skulle ge dom deras geggiga mat så ville hon bara åt Tottes, så hon fräste och gick närmare honom så att han backade undan.. stackarn, får inte ens ha sin egen mat ifred, så jag tog Totte och maten och låste in oss på toaletten. Men det tyckte inte den lilla skrutten om, utan hon ställde sig utanför och jamade helt galet så att jag nästan trodde att hon hade fastnat i någonting..

Sen så har hon ju också börjat fräsa samtidigt som hon attackerar Totte, och han ser så himla förvånad ut varje gång. Han vet inte alls hur han ska hantera denna lilla skrutt!

Mina år i Göteborg

Den 2013-08-08, kl 18:00:00
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Nu är det ca 6 år sedan jag flyttade till Göteborg och jag tänkte för min egen skull, eftersom jag har så dåligt minne. Göra en liten recap om vad som egentligen hänt under dessa sex åren. Dock har det nog hänt en massa mer saker, men jag med mitt dåliga minne kommer ju inte ihåg det, så vet du något mer jag har gjort så får du gärna hjälpa till och komplettera min lista :)

Utbildning
Detta var ju det allra första jag gjorde i Göteborg, och den egentliga anledningen att jag flyttade hit. Utbildade mig till hudterapeut

Arbeten
Under dessa sex åren har jag jobbat som
egen företagare som hudterapeut
lager
anställd hudterapeut
praktik på New Yorker
hemstäd
och nu, produktfotograf

Lägenheter
Jag har prövat bo i andrahand i Landala
Bott fyra pers i en 2:a i Kortedala,
Flyttade sedan vidare in i en tvåa i högsbo med Daniel,
som vi sedan bytte till oss en nybyggd 4:a och lät syster flytta in
och nu ska det flyttas till den femte lägenheten här i Göteborg!

Tävling/resor
Med cheerleadingen har det ju blivit endel tävlingar utomlands, Berlin 2ggr, Paris, London, Norge och Bottrop

Och i övrigt så har jag hunnit resa till Skottland, Milano, Venedig, Barcelona, 2 helger i London, Fredrikshamn 2ggr och nu snart Kroatien!

Tråkiga händelser
En väldigt tråkig sak som hände var ju att jag fick lägga ner mitt företag, annars så har jag råkat ut för en magsjuka som höll i sig i över en vecka, en förkylningsinfluensa som höll i sig en månad. Jag har också råkat bryta handen, och så har vi råkat ut för vägglöss som tog låång tid att bli av med!

Roliga händelser
Träffade mannen i mitt liv, Daniel
Vann en haleboptävling (fick en telefon med abonnemang och 10 000 i resecheckar som vi ska använda nästa år)
Min syster och Emelie flyttade ner till mig
Totte kom till oss
Alla vänner och människor man träffat genom dessa år
Varit på tre olika bröllop (varav ett i Piteå)
Alla vänner och familjen som kommit och hälsat på oss här nere

Såhär såg jag ut under första året i Göteborg!

Lotta på Liseberg

Den 2013-08-07, kl 18:24:00
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Vi var en sväng på Lotta på Liseberg, och det var väl helt okej. Men nästa år ska jag ha sittplats om jag ska dit!

Kärlek

Den 2013-08-06, kl 22:07:44

Fredag i solnedgången

Den 2013-08-06, kl 22:05:39
I fredags var det väldigt fint väder ute, så vi åkte ut till Röda Sten och satte oss i solen och åt lite mat. Sedan tog vi älvsnabben till stan och gick på Lou Lous och drack goda drinkar som Max fixade ihop till oss!

I väntan på båten hade vi lite roligt på hållplatsen!

Fotosession med verran

Trädgårdsföreningen

Den 2013-08-02, kl 10:43:15
Filed in Våra Fotografier, Våran vardag | Kommentarer: 0
Häromdagen så tog vi en promenad genom trädgårdsföreningen efter jobbet. Tittade på lite blommor och inspirerades av färger.

Träning i skogen

Den 2013-08-01, kl 19:29:00
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Istället för gymnastikträning så slutade jag och syrran lite tidigare idag och drog till Ramberget för att träna. Dock var det mindre än vad jag hade föreställt mig så vi tog bilen vidare till ett ställe i närheten och promenerade runt Slätta Damm.

Sen lyckades vi gå vilse på vägen tillbaka, trots att vi både tittat och tagit kort på kartan över skogen. Men vi hamnade mitt i skogen, ut i ett villa område och sedan på en villatomt för att ta oss in i skogen igen.. och sedan följde vi bara gps;en rakt igenom skogen tillbaka till bilen igen. Det var snårigt och inte så mycket till stig. Men trött blev jag i alla fall. Så det blev dagens träning, nästa vecka så blir det dock dags att ta tag i gymnastikträningarna igen!

Miriam Bryant

Den 2013-08-01, kl 19:16:27
Filed in Våran vardag | Kommentarer: 0
Vi var på hennes konsert på Liseberg i tisdags, och man kan ju inte annat än att imponeras av vilken bra röst hon har. Inte en enda ton fel. Tyvärr så regnade det, och framför oss satt det folk med paraplyn och skyltar, så gick inte direkt att få någon bra bild på henne. Men konserten var bra, och hon verkar vara en väldigt gullig och jordnära tjej!

En annan grym sak, var att Becca vann stjärnvinsten på kexchokladhjulet på andra försöket. Me like! Och så måste jag nog sluta spela på dom där hjulen, för det är bara Becca som vinner varenda gång. Inte värt att spela för mig!