Mina år i Göteborg

Nu är det ca 6 år sedan jag flyttade till Göteborg och jag tänkte för min egen skull, eftersom jag har så dåligt minne. Göra en liten recap om vad som egentligen hänt under dessa sex åren. Dock har det nog hänt en massa mer saker, men jag med mitt dåliga minne kommer ju inte ihåg det, så vet du något mer jag har gjort så får du gärna hjälpa till och komplettera min lista :)
 
Utbildning
Detta var ju det allra första jag gjorde i Göteborg, och den egentliga anledningen att jag flyttade hit. Utbildade mig till hudterapeut
 
Arbeten
Under dessa sex åren har jag jobbat som
egen företagare som hudterapeut
lager
anställd hudterapeut
praktik på New Yorker
hemstäd
och nu, produktfotograf

Lägenheter
Jag har prövat bo i andrahand i Landala
Bott fyra pers i en 2:a i Kortedala, 
Flyttade sedan vidare in i en tvåa i högsbo med Daniel,
som vi sedan bytte till oss en nybyggd 4:a och lät syster flytta in
och nu ska det flyttas till den femte lägenheten här i Göteborg!
 
Tävling/resor
Med cheerleadingen har det ju blivit endel tävlingar utomlands, Berlin 2ggr, Paris, London, Norge och Bottrop
 
Och i övrigt så har jag hunnit resa till Skottland, Milano, Venedig, Barcelona, 2 helger i London, Fredrikshamn 2ggr och nu snart Kroatien!
 
Tråkiga händelser
En väldigt tråkig sak som hände var ju att jag fick lägga ner mitt företag, annars så har jag råkat ut för en magsjuka som höll i sig i över en vecka, en förkylningsinfluensa som höll i sig en månad. Jag har också råkat bryta handen, och så har vi råkat ut för vägglöss som tog låång tid att bli av med!
 
Roliga händelser
Träffade mannen i mitt liv, Daniel
Vann en haleboptävling (fick en telefon med abonnemang och 10 000 i resecheckar som vi ska använda nästa år)
Min syster och Emelie flyttade ner till mig
Totte kom till oss
Alla vänner och människor man träffat genom dessa år
Varit på tre olika bröllop (varav ett i Piteå)
Alla vänner och familjen som kommit och hälsat på oss här nere
 
 
Såhär såg jag ut under första året i Göteborg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback