Kalla veckan

Det har varit en fortsatt kall vecka och dagarna passerar långsamt. Tidigare i veckan så var det meningen att Matteo skulle till oropedteknik som ligger 5 minuter från mitt jobb, så han fick följa med mig till jobbet på förmiddagen. Men då ringde dom typ 9.30 och meddelade att läkaren var sjuk, så det blev ombokat till nästa måndag istället. Så han hade följt med helt i onödan, så det var bara att cykla tillbaka med honom till förskolan och sen tillbaka till jobbet igen. Lite lönesamtal och en middag ute med tjejerna fanns också på den dagens schema

På jobbet är det mycket att göra, och mer kommer det bli när min kollega slutar. Han ska ersättas efter sommaren, men vi som är kvar får hjälpas åt och ta hans kunder sålänge. 

Vissa kläder hänger bara i garderoben, som mina blommiga byxor i satin som jag hittade på second hand för ett par månader sen. Bara eftersom jag inte hittar någonting som passar till. Så tillslut köpte jag ett blått linne på ullared och tog den enda svarta överdelen jag hade, kavajen. Blev inte hel fel tillsammans, men inte heller en klockren kombi. Så den får jag nog fila på lite till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback