Söndagsloppis

Idag åkte jag, Becca och Matteo på loppis. Vi började nere vid kronhusbodarna och åkte sen vidare till slottskogen. Becca hittade en massa spännande till en kompis bäbis som kommer dyka upp under hösten, medan jag hittade två barnböcker och en rosefärgad tröja. Matteo fick välja en leksak för att han följde med och betedde sig bra, så det blev en brandbil för rimliga 30kr. 

Min nya fina tröja som fick följa med hem

Sen promenerade vi hem och hämtade bilen för att åka och kolla på trädgårdssaker till Becca på Ongo. Förhoppningen var väl att hitta lite saker på rea eller väldigt billigt. Men det blev en liten besvikelse. Så istället fick vi springa in på Ica och handla lite, för jag hade ju bjudit hem lite folk på middag. Ylva och Naomi hade möjlighet att komma, så jag bjöd på pasta pesto med mozarella och sen chokladpudding till efterrätt. Vi satt på balkongen hela kvällen, ritade, pratade och bara hade det mysigt. Matteo gick emellanåt bananas, så det blev några korta timeouter med paddan för att vi skulle kunna höra varandra en stund. Men annars gick det super




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback