Helgen

Ännu en helg förbi och jag åkte under veckan på en förkylning, som nu har satt sig på stämbanden. Och natten till lördag så väcktes jag av att Matteo fick feberkramper, så det var bara fram med kalla handdukar och ipren så att han fick kyla ner sig och tillslut somna om. Så vi som planerat second hand shopping och bad i Borås fick ställa om, så istället blev det slottskogenloppis, titta på djur och fika på Villa Bel Parc. Matteo hade ingen feber på dagen, men hade inte riktigt lika mycket energi som vanligt, så han satt och chillade i barnvagnen större delen av tiden och verkade rätt nöjd


Idag söndag så har vi varit en sväng och handlat, lyckades se att Rusta hade badskor för barn för 30kr, och det behövs ju när vi åker till Kroatien, så då har vi checkat av det från inhandlingslistan. Sen skulle Daniel prova ett par skor på Sketchers och vi skulle titta barnskor på Deutchman. Jag vill ju köpa in ett par till sommarskor till den lilla, för det befintliga paret som köptes på Ullared håller han på att skrapa sönder tårna på. Han använder tårna som broms när han springcyklar nämligen. Men vad galet dyrt det är med barnskor, inte har jag lust att lägga över 300kr på ett par som troligtvis håller i två månader. Så jag ska kolla på Ongo också, annars får jag åka till Stadium Outlet istället. På eftermiddagen så tog vi en sväng med springcykeln och köpte glass, jag provade den nya Daimstruten med mintsmak och den var riktigt god, Daniel tog saltlakritsstrut och Matteo valde en Magnum mandel med både vit och vanlig choklad. Han tyckte inte om den..så vi fick gå in och handla ett äpple istället.. hur normalt är det?

Så nu chillar vi på balkongen en stund innan maten ska lagas. Tänk vad härligt när det är så varmt att man självvalt flyttar in i skuggan en stund för att kyla ner sig. Nu äntligen är våren här och sommaren på insprång!

Kommande vecka ser otroligt bra ut också, och vi tänkte ta en tant-AW på onsdag ute i solen 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback