Nytt jobb och nya möjligheter

Det är ju alltid lika nervöst när man kommer till en ny arbetsplats, vilka är mina kollegor, och kommer vi trivas bra ihop? Har jag tagit mig vatten över huvudet? Kommer jag leva upp till deras förväntningar?

Och nu är andra dagen gjord och än så länge känns det väl okej, jag har fortfarande introduktion och dom räknar inte med att jag är självgående direkt. Eftersom de flesta jobbar hemifrån så har jag även fått inbokat ett möte med var och en av mina kollegor där dom ska få presentera sig och berätta lite om vad de gör, så man ändå får en relation till dom och lätt kan fråga om man behöver hjälp. Jag kommer ju till en början sitta på kontoret och jobba och senare köra mer hemifrån, men det är rätt så öde på kontoret nu i coronatider, dock blir det ju väldigt coronavänligt då också. Men man har ju inte alls samma möjlighet att få stöttning i arbetet. Men men, vi får väl hoppas att det lugnar sig, så att det dyker upp fler.

All information man fått och system man ska lära sig kan kännas rätt övermäktig. Men samtidigt så är man ju inte mer än mänsklig. Så man måste ju få låta det ta sin tid. Men jag kan redan nu säga att denna tjänst kommer bli både utmanande och utvecklande, så det känns bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback