Rutiner

Vi har kommit in i lite rutiner nu jag o Matteo. Sen vet man ju att det närsomhelst kan ändras men just nu funkar det super och ser ut ungefär såhär:
 
7.50 stiger jag upp, fixar hans mat o lite annat smått.
8.00 hämtar jag Matteo, byter blöja och tvättar av honom. Jag äter sen lite gröt, och borstar tänderna
8.30 Frukost/ersättning till honom
9-10 Lek o böcker och göra sig iordning
10-12 Brukar vi promenera med någon eller ge oss ut på second hand, eller fysioterapeuten. Så då blir det en liten tupplur för honom. Är vi hos fysion så får han titta på i babysittern och sover påvägen dit och hem.
12.00 Är det lunch för mig
12.30 Lunch/ersättning för Matteo
13-14 Är det promenad eller lek
15.30 Tupplur, vanligtvis för båda
17.00 Daniel hemma & kan ta över en stund
17.30 Middag/ersättning för Matteo
19.00-19.30 Dags att sova Matteo, vaggar han tills han somnar i soffan
22.00 Kvällsmål/ersättning för Matteo, byte till pyjamas och nattning i spjälsängen
02.30 Nattamat/ersättning igen, han vaknar själv runt denna tiden och säger till
 
På natten vaknar han också ibland när han tappar nappen, då får man bara leta upp den och stoppa i den. Ibland vaknar han runt 6 tiden och är lite smågnällig och då drar jag över honom till mig och håller om honom tills han somnar om :)

 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback