Kiropraktor

Eftersom att min rygg har totalbarkat ihop sedan en tid tillbaka och fysioterapeuten inte hjälpt tillräckligt så har jag nu gått till en kiropraktor. Valde ett ställe som hette Ryggakuten där det fanns tid direkt och var någon som arbetat i väldigt många år med det. Mitt förra kiropraktorbesök var ju inte alls det jag förväntade mig, men detta var absolut det! Jag förklarade lite att det krampar i ryggen när jag sover och att det känns som att det hakat upp sig bakom skulderbladet. Han tittade lite snabbt på min rygg och kände lite och kunde direkt peka ut vart mina värsta områden var. Sedan började han med att knäcka ut nacken på två ställen, som jag känt av under en längre tid och det hjälpte direkt. Sedan knäckte han i ryggen. Han bokade upp en ny tid på fredag för uppföljning då ryggen tydligen behöver knäckas till igen för att bli bra, vilket jag också kunde känna tidigare. Men redan idag känns det bättre i alla fall, så jag hoppas att han lyckas knäcka ut det sista på fredag!
 
Och sen har jag ju mina övningar för ryggen som jag fått av både kiropraktor och fysioterapeuten, så gör jag bara dom så ska ryggen inte bli lika dålig igen. Så hoppas hoppas!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback