Småäter

Eftersom jag sitter i tankarna på att eventuellt skaffa tandställning så har jag börjat fundera lite över vad jag egentligen stoppar i mig om dagarna. För den tandställningen jag vill ha får man ju endast ta ut max 2h om dagen, och efter varje mål mat så skall man borsta tänderna. Detta innebär ju egentligen att man endast bör äta tre gånger om dagen, för annars blir det en jädra massa tandborstande och snabbätande.
 
Så hur många gånger om dagen äter man egentligen? Well, jag är en småätare. Ibland småäter jag för att jag är hungrig, ibland är man bara sugen på någonting och ibland äter jag något litet i brist på annat att göra. Sen hjälper det ju inte att jag äter rätt så små portioner mat, så jag blir ju hungrig och sugen rätt så fort efter maten. Hemma har vi alltid lite popcorn, jordgubbar, godis eller nötter liggandes medan det på jobbet ofta finns godis, kakor och frukt.. Så, en vanlig dag kanske man äter 6-8 gånger per dag.. Så hur får man ner det till 3 gånger/dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback